منشور اخلاقی و رفتار اجتماعي

اصول اخلاقي و رفتار اجتماعي كاركنان:

  • تکریم به همکاران و مشتریان با ارائه خدمات مطلوب
  • صداقت، درستکاری و امانتداری
  • پایبندی به اصول اسلامی، انسانی و اخلاقی
  • کسب خوشنامی با خوشخویی و خوشرویی
  • سخت‌کوشی برای ارتقا بهره‌وری
  • تلاش برای نوآوری، پیشگامی،‌ پیشرفت و توسعه مبتنی بر علم و دانش

منشور اخلاقی کارکنان

با اتکال به خداوند متعال من به عنوان یکی از کارکنان شرکت بر خود واجب و ضروری میدانم که:

– پایبند به شعائر اسلامی باشم؛

– اخلاق مناسب اسـلامی و اداری را در خـصوص همکـاران، مشتریان و ارباب رجوع رعایت کنم، زیرا اخلاق مناسب گویای شخصیت اخلاقی من است؛

– در حفظ نظم خـود و محیط کـار بکوشـم؛ چـون نظـم و انـضباط گویـای شخصیت، ایمان و اعتقاد من به خدمت صادقانه است؛

– با کمال خوشرویی از مشتریان و ارباب رجـوع اسـتقبال و پـس از انجـام دادن کـار او را بدرقـه نمایم؛ زیرا مشتری و ارباب رجوع دلیل وجودی من در این جایگاه هستند؛

– به همکاران احترام بگذارم و تعلقات سازمانی خـود را پـرورش دهم؛ زیرا این شرکت متعلق به من و محل رشد و بالندگی من است؛

– انجام دادن صحیح و سریع امور محوله را جـزء وظیفـه خـود بـدانم و از ایـن طریـق احترام و ادب خود را نسبت به وقت مشتری، ارباب رجوع و وقـت خـود نـشان دهم؛

– از بحث و گفت وگوی غیر ضروری و اصرار بیجا بر نظرات خود در برابر نظر بحـق و قانونی مخاطبین، مشتریان و ارباب رجوع خودداری کنم و در صورت نیاز، ایـشان را توجیـه نمایم. در غیر این صورت ایشان را با کمال احترام به مقام بالاتر معرفی نمایم؛

– در صورت بروز هر گونه رفتار نامناسب، از مشتریان و ارباب رجوع با کمال افتخار عذرخواهی نمایم؛

– به نظرات و پیشنهادهای مشتریان و ارباب رجوع مشتاقانه گوش دهم و از آنهـا در اصلاح نقایص و ارتقای خدمت رسانی استفاده نمایم؛

– جلوگیری از اسراف و تضییع اموال شرکت را به عنوان یک اصل دینـی و اجتماعی بپذیرم و بدان عمل کنم؛

– در قبال اقشار مختلف جامعه، به خـصوص مشتریان، کارکنـان، احـساس مسؤولیت نموده، خود را به خدمت رسانی به آنها ملزم بدانم؛ زیـرا مـن خـدمت بـه جامعه را خدمت به خود میدانم.

عهد نامه :

در پیشگاه خداوند متعال با خود عهد می بندم که همه روزه و در تمامی ساعات با ظاهری آراسته و در محیطی منظم و در نهایت نظم و انضباط و ادب و احترام با برخوردی نیک و پسندیده با مشتری، ارباب رجوع و همکاران تعامل برقرار نموده و در کوتاهترین زمان ممکن امور محوله را در کمال صداقت و رعایت انصاف به انجام رسانیده و در صورت برآورده نشدن خواست مشتری و ارباب رجوع توضیحات کافی برای روشن شدن ذهن آنان ارائه نمایم و در راستای اهداف متعالی شرکت، خود را مقید به اجرای رسالت، ‌اصول و منشور اخلاقی شرکت دانسته و پایبند آن باشم.